President's Letter Rainer & Margarete Scheiblich Tel: 0611 9419720 / Fax: 0611 9419721
Bulletin 8/99
|
Hey friends, All of you know our Friendship Badges. Are you aware of the history and what led to the establishment of it? Even though this isn't our subject we would like to give you some information, since we realised that the original meaning get more and more lost. The origin dates back to the Spring Jamboree 1970. At that time EAASDC had just a few member clubs, somewhat 50 - 60. The clubs were spread widely over Germany and long distances needed to be travelled to visit each other. To make this attractive to the dancers the Friendship Badge was introduced. At that time there was only one version (white/red) and foreign clubs weren't accepted. Throughout the years the number of clubs increased and the distances got shorter and shorter. Though other versions were introduced under the "pressure" of the dancers. But this led to a competition amongst the dancers, who would be the first one earning the highest possible stage, even through visits of two clubs at the same night contrary to the rules and the like. It's also contrary to the rules to offer signatures for the visit of a Special Dance. While Margarete is still collecting signatures for any visit, I gave it up years ago. Looking back I found out that I made a big mistake, since the possibility to look up "when I've been where?" is gone. We enjoy to travel and to visit other dancers because of the opportunity to dance and meet other people. We hope that you do it for the same reasons and take the Friendship Badge as a small reward and remembrance for the fun and friendship we are able to achieve through this. See you in a square, |
Hallo Freunde, Ihr kennt alle unser Friendship Badge. Seid Ihr auch über dessen Ursprung und Gründe für die Einführung informiert? Auch wenn dies nicht unser Thema ist, möchten wir Euch dazu einige Informationen geben, da wir feststellen, daß der ursprüngliche Sinn mehr und mehr verloren geht. Der Ursprung geht auf das Spring Jamboree 1970 zurück. Zu jener Zeit hatte EAASDC nur wenige Clubs, so 50 bis 60. Die Clubs waren weit über Deutschland verteilt und man mußte lange Strecken zurücklegen, um einander zu besuchen. Um dies für die Tänzer attraktiver zu machen, wurde das Friendship Badge eingeführt. Damals gab es nur eine Version (weiß/rot) und Clubs außerhalb von EAASDC wurden nicht akzeptiert. Mit den Jahren wuchs die Zahl der Clubs ständig und die Fahrtstrecken wurden kürzer und kürzer. Deshalb mußten andere Versionen unter dem "Druck" der Tänzer geschaffen werden. Dies führte aber zu einem Wettkampf unter den Tänzern. Jeder wollte der erste sein, der die höchst mögliche Stufe erreicht, sogar durch regelwidrige Besuche von 2 Clubs am selben Abend und ähnlichem. Genauso regelwidrig ist es, Unterschriften beim Besuch eines Specials anzubieten. Während Margarete immer noch Unterschriften bei Besuchen sammelt, habe ich es vor Jahren aufgegeben. Wenn ich zurück schaue, stelle ich fest, daß ich einen großen Fehler gemacht habe, da ein Nachschauen "wann war ich wo?" unmöglich ist. Wir genießen es, zu reisen und andere Tänzer zu besuchen, besonders wegen der Möglichkeit, andere Menschen zu treffen. Wir hoffen, daß Ihr es aus den selben Gründen tut. Deshalb soll das Friendship Badge eine kleine Belohnung und Erinnerung an die Freude und Freundschaft sein, die wir dadurch erreichen können. Bis bald in einem Square, |
Margarete & Rainer Scheiblich
EAASDC President