back to homepage Bulletin
Last Update: 18-oct-97
EAASDC
Bulletin 11/97 At a recent weekend 'Special Dance', I was speaking with
a fellow-dancer, who had the following things to say:
These remarks referred to the so-called 'higher' levels of dancing. But, I wonder, is this the impression we are giving to all our new dancers, at all levels? Maybe this is why we lose so many of our newly-graduated dancers. Or is this attitude strictly an advanced/challenge phenomenon? When I started dancing, I was led to believe square-dancing should be fun. If the dancers in my square can no longer laugh with me at my mistakes, or I with them, then the fun has gone. I am interested to hear the views of other dancers on this subject. In the meantime, for myself, I shall definitely never again impose myself in a square with this dancer, for fear of ruining his/her enjoyment when I fail to react correctly to a call. To the rest of my fellow dancers, I say, "See you in a Square" |
Bei einem 'Special'-Wochenende sprach ich neulich mit einem
Mittänzer, der mir folgendes sagte:
Diese Bemerkungen bezogen sich auf sogenannte 'höhere' Tanzprogramme. Ich überlege aber: ist das der Eindruck, den wir allen neuen Tänzern vermitteln, in allen Programmen? Vielleicht verlieren wir dadurch soviele unserer frischgraduierten Tänzer. Oder ist dieses Benehmen ausschließlich eine Advanced/Challenge-Erscheinung? Als ich zu tanzen begann, wurde mir beigebracht, daß Square Dance Spaß sein sollte. Wenn aber die Tänzer in meinem Square nicht mehr mit mir über meine Fehler lachen können - oder ich mit ihnen - dann ist der Spaß vorbei. Ich möchte gerne die Ansichten anderer Tänzer zu diesem Punkt hören. Inzwischen werde ich mich ganz bestimmt nie wieder in einen Square mit diesem Tänzer stellen, aus Angst, ihm/ihr den Spaß zu verderben, wenn ich nicht richtig auf einen Call reagiere. Zu allen meinen anderen Mittänzern sage ich: "See you in a Square" Übers.: Editor |